Wedstrijdverslagen Tjoba 1&2 – 19 september 2020

Korbatjo 1 – Tjoba 1

Nadat Tjoba 1 vorige week Keep Fit zonder punten naar huis had gestuurd, stond afgelopen zaterdag de uitwedstrijd tegen Korbatjo 1 op het programma. Deze wedstrijd had een nostalgisch gevoel, omdat hij gespeeld zou worden op gras. Voetbalschoenen aan, voor de wedstrijd het veld even verleggen, en de korven nog een laatste keer aanstampen. Om 15:30 werd het startsignaal gegeven in Oud-Beijerland.

Tjoba kwam op achterstand, omdat de beginfase rommelig was. Ondanks mooie aanvallen, hield de afronding nog wat te wensen over. De wind die over het uitgestrekte grasveld waaide deed hier ook geen goed aan. De doelpunten waren schaars en zodoende was het een gelijkopgaande eerste helft, wat resulteerde in een 7-7 ruststand. Het was dan ook duidelijk dat het lastig zou worden om afstand te nemen gedurende de tweede helft. Ondanks meerdere keren gaatjes te slaan van twee of drie doelpunten, in het voordeel van Tjoba, bleef Korbatjo toch in achtervolging. Het waren voornamelijk de twee puntspelers van de thuisploeg die Korbatjo in de wedstrijd hielden. Tjoba bleef het voortouw nemen, scoorde nog een aantal belangrijke doelpunten, waarmee de twee punten terug gingen naar ‘S-Heer Hendrikskinderen.

Zodoende bleek Korbatjo-uit toch een hele kluif voor Tjoba 1. Echter, is het belangrijk dat je ook zulke wedstrijden wint om aanspraak te houden op de titel. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen ACKC 1, hopelijk zien we je op ons nieuwe veld!

Eindstand Korbatjo 1 – Tjoba 1: 16-18

DSO 2 – Tjoba 2

Omdat de selectie dit seizoen helaas niet gekoppeld speelt, reisde Tjoba 2 af naar Klundert in plaats van Oud-Beijerland. Hier mochten zij het opnemen tegen DSO 2.

Net als vorige week begon Tjoba 2 sterk aan de wedstrijd. Hierdoor liep het halverwege de eerste helft uit naar een voorsprong van 2-8. Een gat van zes punten, en dat al vroeg in de wedstrijd. Toch toonde DSO veerkracht en kwam het voor de pauze ineens terug tot 7-9. Ongetwijfeld zijn er bemoedigende woorden gezegd in de rust, want Tjoba 2 liet zich hier niet door uit het veld slaan. Na rust bleef het stuivertje wisselen maar kwam DSO nooit dichter dan twee doelpunten verschil. Dit was ook te danken aan de verdedigende kwaliteiten van Tjoba, o.a. Indy hield haar tegenstandster stevig in bedwang. Na de 12-15 kwam de winst niet meer in gevaar en was de stemming positief. Al met al wederom een prima prestatie als collectief waardoor ook Tjoba 2 met de volle buit naar huis ging!

Aanstaande zaterdag neemt Tjoba 2 het op tegen KCR 4, de huidige koploper. Dit belooft een mooie wedstrijd te worden, omdat ook Tjoba 2 voor het kampioenschap gaat. Tot dan!

Eindstand DSO 2 – Tjoba 2: 13-19