Wedstrijdverslagen Tjoba 1&2 – 26 september 2020

Tjoba 1 – ACKC 1

Nadat vele wedstrijden van de jeugdploegen afgelast en/of gestaakt waren vanwege het weer, mocht de selectie deze regenachtige zaterdag afsluiten. En dat nota bene op ons nieuwe kunstgras.

Tjoba 1 begon (wederom) niet heel scherp aan de wedstrijd waardoor het tegen een 0-3 achterstand aankeek. er werden goede, lange aanvallen opgezet waarbij meermaals herhaald kon worden, maar de afronding liet Tjoba in de beginfase in de steek. Toch lukte het Tjoba de achterstand weg te werken. Mede door de hoge collectieve druk op de aanval van ACKC, wist het uit te lopen naar een ruststand van 8-5.

Ook na rust was het voornamelijk de hoge druk waardoor ACKC het moeilijk had gevaarlijke aanvallen op te zetten. De pressing op de ballijnen en het korte sluiten op de tegenstander maakte het voor ACKC lastig aanvallen. Aan de andere kant creëerde Tjoba genoeg, zaten er mooie aanvallen tussen alleen was het de afronding die er voor zorgde dat Tjoba niet verder uit liep. Zodoende was het gat niet groter dan zes doelpunten, maar is Tjoba de gehele tweede helft nooit écht meer in gevaar geweest.

Wederom mochten er na afloop twee punten bijgeschreven worden waarmee Tjoba voorlopig gedeeld tweede staat. Aanstaande zaterdag wacht de uitwedstrijd tegen Vriendenschaar in Bodegraven. We gaan er van uit dat ook deze keer de punten weer mee terug komen richting Zeeland!

Eindstand Tjoba 1 – ACKC 1: 16-11

Tjoba 2 – KCR 4

Voor Tjoba 2 zag de wedstrijdvoorbereiding er ietwat anders uit dan normaal; zij waren namelijk met z’n allen bezig om het veld te dweilen! Vanwege de hevige regenval had de Kikkerpit meer weg van het wedstrijdbad in het Omnium dan van een nieuw kunstgrasveld. Gelukkig maakten vele handen licht werk en kon er om 14:30 gewoon begonnen worden.

Tjoba nam het op tegen een ervaren ploeg waarbij alle acht tegenstanders op schot leken te zijn. Ondanks de hoge druk schoot KCR ze uit alle hoeken van het veld probleemloos binnen. Daarnaast is het met zo’n jonge ploeg lastig weerstand bieden tegen een ervaren team. Het hoge rendement van KCR resulteerde in een 6-14 ruststand waarmee Tjoba flink aan de bak moest in de tweede helft. Ondanks het wisselen door coach Andre bleef de achterstand flink en wist de thuisploeg dit gat niet meer te dichten. Ondanks dat er de tweede helft gelijk werd gespeeld, was Tjoba in staat om een aantal mooie aanvallen op te zetten.

Al met al helemaal geen slechte prestatie van Tjoba 2! Ze kwamen nooit dichtbij genoeg om het gevaarlijk te maken, maar ze bleven wel een hele wedstrijd korfballen. Aanstaande zaterdag wacht Tjoba 2 de uitwedstrijd tegen DeetosSnel 4.

Eindstand Tjoba 2 – KCR 4: 13-21