Wedstrijdverslagen Tjoba 1&2 – 10 oktober 2020

Tjoba 1 – Erasmus 1

De wedstrijd tussen de twee koplopers, Tjoba en Eramus, werd afgelopen zaterdag gespeeld . Een belangrijke thuiswedstrijd zonder publiek, dat was toch niet zoals we dit het liefst hadden gehad. Niet wetende dat er komende week, hoogstwaarschijnlijk helemaal niet meer gespeeld zou worden..

In ieder geval begon Tjoba de wedstrijd goed en scherp. Dit resulteerde in het feit dat de thuisploeg de gehele eerste helft voor heeft gestaan. De verdediging stond goed, er werd wederom veel collectieve druk gegeven en er was veel spreiding in de aanvallen. Ondanks het slechte weer liep Tjoba zodoende voor rust al uit naar een gat van zes punten.
Het gaatje dat in de eerste helft opgebouwd werd, is nooit echt meer in gevaar geweest. Toch was de tweede helft minder, en gooide Erasmus achtereenvolgens een aantal ballen binnen. Dit leidde ertoe dat Tjoba toch nog aan de bak moest. Lange aanvallen en controle in de verdediging van Tjoba’s kant zorgden ervoor dat het Erasmus niet meer lukte om écht gevaarlijk te worden.

De wedstrijd werd zodoende zorgvuldig uitgespeeld waarmee Tjoba de Rotterdammers zonder punten terug naar huis stuurde. Hiermee deelt Tjoba de eerste plek niet langer en staat de ploeg alleen bovenaan. Zeker met het oog op het kampioenschap is dit een mooie tevens verdiende prestatie!
Na afloop heeft aanvoerder Dennis Broerse zijn verhaal gedaan tegenover de PZC. Benieuwd? Klik dan op deze link.

Eindstand Tjoba 1 – Erasmus 1: 16-11

Tjoba 2 – Tilburg 3

De wedstrijd tussen Tjoba 2 en Tilburg 3 kwam ietwat traag op gang. Na een kwartier spelen was de tussenstand 2-1 en bij rust was het nog maar 4-2. Aan beide kanten oogde het begin wat rommelig, mede vanwege het slechte weer.

Toch wist Tjoba de wedstrijd in de tweede naar zich toe te trekken en Tilburg in de tang te houden. Verdedigend was alles in orde, zeker gezien het feit dat Tjoba gedurende de hele tweede helft maar 1 tegendoelpunt heeft moet incasseren. Goed uitgespeelde aanvallen met veel rebounds zorgde ervoor dat de thuisploeg veel kon blijven herhalen. Dit resulteerde in een gat waardoor Tilburg niet meer dichtbij kon maken. Een gat van 7 doelpunten was niet meer te overbruggen. Dit resulteerde in een eindstand van 12-4.

Daarmee mocht Tjoba wederom twee punten bijschrijven aan het totaal. Hierdoor staan zij op gelijke hoogte met KCR 4, echter hebben zij wel een wedstrijd minder gespeeld. Al met al weer een prima uitslag waardoor ook Tjoba 2 nog op kampioenskoers ligt!

Tot slot willen we alle supporters bedanken die afgelopen zaterdag de wedstrijden via de livestream hebben gevolgd! We hebben jullie gemist langs de lijn. Daarnaast ook de mediacrew en alle betrokkenen bedankt voor het realiseren van deze mogelijkheid! Hopelijk mogen we jullie snel weer live verwelkomen..

Eindstand Tjoba 2 – Tilburg 3: 12-4