Geschiedenis

De recreatieve sportclub van Tjoba is een sportgroep voor jong en oud waar naast korfbal ook andere balsporten beoefend worden.

Ooit is deze club begonnen als trimclub om de niet (meer) spelende Tjoba-leden de gelegenheid te geven te sporten op een vrijblijvende manier. Onze club bestaat al 40 jaar uit enthousiaste, sportieve mensen die wekelijks een uurtje willen bewegen. Onder leiding van trainer Marino doen we allerlei balsporten zoals basketbal, korfbal, handbal, hockey, trefbal en slagbal maar ook de matjes komen af en toe te voorschijn, en ook een circuitje en tikspelletjes staan regelmatig op het programma.

Alle spieren worden zo gebruikt en omdat het zo gezellig is, wordt er ook heel wat afgekletst. Sportief bezig zijn vinden we belangrijker dan presteren. Niets moet, alles mag, iedereen op z’n eigen tempo en op zijn manier. We zijn er voor alle leeftijden.

Van september tot eind april sporten we elke woensdagavond van 20.00 tot 21.00 uur in hal 4 van het Omnium. In de maand mei en juni hebben we een buitenprogramma dat hoofdzakelijk bestaat uit wandelen en fietsen. Dan beginnen we meestal om 19.30 u. In de zomerperiode houden we een korte stop.

Heb je zin om eens te komen kijken, kom dan gerust langs of neem contact op met May van den Broek: mvandenbroek@zeelandnet.nl of tel. 0113-233 286.

Een recente foto kun je hieronder zien. Misschien zijn er nog bekende gezichten bij?

Foto van links naar rechts:

Onderste rij: Rita, Cobie, Ab, Jaap, Piet, Tony en trainer Marino
Middelste rij: May, Jeannet, Corrie, Adrie, Janneke, Ko, Rineke