Wedstrijdverslagen Tjoba 1&2 – 12 september 2020

TJOBA 1 – KEEP FIT 1

Afgelopen zaterdag was het, na maanden van afwezigheid, eindelijk weer tijd voor een dag vol thuiswedstrijden! Alhoewel het nieuwe veld helaas nog even op zich liet wachten, voelde het weer goed om zoveel Tjoba-ploegen te zien korfballen in de Kikkerpit. Afsluiter van deze dag was dan ook de wedstrijd Tjoba 1 – Keep Fit 1. Tjoba 1 voelde zich na vorige week, terecht, verplicht om wat recht te zetten.

Om 16:00 werd er het startsignaal gegeven en zodoende begonnen beide ploegen het offensief wat resulteerde in een gelijkopgaande openingsfase. Pas na een aantal minuten schoot Jurgen de 3-2 binnen en dit zou het begin zijn van de voorsprong voor Tjoba. Keep Fit viel viel stil in het tweede stuk van de eerste helft waardoor Tjoba voor rust uit kon lopen tot een marge van 6, waarmee de ruststand 10-4 bedroeg. Na de pauze wilde het nog niet direct draaien bij Tjoba terwijl Keep Fit aan een inhaalslag was begonnen. Binnen een tiental minuten dichtten zij het gat tot 12-10 waardoor er wat onrust ontstond bij de thuisploeg. Deze had natuurlijk de wedstrijd van vorige week nog in hun achterhoofd. Zodoende vroeg coach Marcel de Dreu een timeout aan om zijn ploeg op scherp te zetten, er moest hoe dan ook gewonnen worden. Deze timeout pakte goed uit want hierdoor gaf Tjoba met zijn 8-en goed gas en liep het terug uit naar 17-10. Met nog een aantal minuten te gaan was ook voor Keep Fit duidelijk dat de twee punten toch echt achter bleven in ‘s-Heer Hendrikskinderen. Het spel van Tjoba was nog niet altijd even fraai, de afronding nog niet even zuiver en verdedigend valt er ook nog wat te sleutelen, maar de stijgende lijn is ingezet en de diesel die luistert naar de naam ‘Tjoba 1’ is van start.

Eindstand Tjoba 1 – Keep Fit 1: 19-13

TJOBA 2 – RWA 3

In tegenstelling tot Tjoba 1, was Tjoba 2 wel goed gestart met hun overwinning vorige week in Rotterdam, Tegen Wion. Zodoende ging de ploeg van Andre Goossens vol vertrouwen de thuiswedstrijd tegen RWA 3 in. Al snel bleek dat RWA, zeker in de eerste helft, veel moeite had om onder de verdedigende druk van Tjoba uit te spelen. Tjoba legde daareentegen een aantal mooie aanvallen en daarmee doelpunten op de mat.

Voor rust liep het jonge Tjoba 2 uit tot een gat van zes doelpunten voor, wat resulteerde in een koffiepauze van 11-5. Het was voornamelijk de constante druk en pressie op de ballijnen van RWA waardoor de ploeg uit Poortugal moeite had om lange, gevaarlijke aanvallen op te zetten. Tjoba combineerde er echter rustig op los en creĆ«erde zodoende voldoende kansen om nooit in gevaar te komen. RWA is de hele wedstrijd niet in staat geweest het gaatje te dichten, waarmee Tjoba 2 vrolijk verder korfbalde. Eind tweede helft werden de bezoekers gedubbeld en was er daarmee ruimte voor invalbeurten van Bas, Julian en Amber van Boven. Een prima wedstrijd van Tjoba 2 leidde tot een ruime, verdiende overwinning. Na twee wedstrijden spelen hebben zij de volle buit binnen, met ‘4 uit 2’. Volgende week wacht een uitwedstrijd richting Klundert, tegen DSO 2. Uiteraard hebben wij er alle vertrouwen in dat er ook deze keer een mooi resultaat geboekt wordt!

Eindstand Tjoba 2 – RWA 3: 21-10