Wedstrijdverslagen Tjoba 1&2 – 7 maart 2020

Tjoba 1 – Roda 1

Na de verloren heenwedstrijd in Koog aan de Zaan stond er voor Tjoba 1, net als vorige week, een revanche op het programma. Vanwege de aanwezigheid van de mee afgereisde Roda supporters beloofde het een leuke wedstrijd te worden. Het werd een gelijkopgaande, fysieke pot die pas diep in de tweede helft beslist zou worden. Door het korte verdedigen van Roda was Tjoba 1 eigenlijk de hele wedstrijd zoekende. Daarnaast ging de aanwezigheid van de vele supporters en trommels wel samen met een flink kabaal waardoor de communicatie soms letterlijk moeizaam verliep. Dit, in combinatie met een slordige passing, resulteerde in een achterstand voor Tjoba die ze gedurende de tweede helft goed moesten zien maken. Na rust was het zaak een tandje bij te zetten en hiermee op wilskracht toch de punten binnen te halen. Omdat Tjoba vastberaden was deze wedstrijd te winnen trokken zij uiteindelijk aan het langste eind.

Het korte verdedigen resulteerde in een wedstrijd met relatief veel fouten. Hierdoor was het niet persé een genot om naar te kijken, maar zijn we wel blij dat de twee punten in Goes achterbleven. Daarmee heeft Tjoba 1 zijn tweede plek verstevigd en is het de enige ploeg die nog in de race is om het titelkandidaat Ondo enigszins lastig te maken. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen Dubbelzes/Futura dat al definitief gedegradeerd is. Beide ploegen kunnen dus vrij uit korfballen waardoor het hopelijk een interessante wedstrijd beloofd te worden.

Eindstand Tjoba 1 – Roda 1: 20-18

Tjoba 2 – Avanti 4

Na het slippertje van Tjoba 2 vorige week in Amsterdam was het uit op ereherstel. Avanti gaf zich echter niet zomaar gewonnen en duurde het bij Tjoba 2 ook een tijdje voordat de wedstrijd beslist was. Een gelijkopgaande eerste helft zou volgen waarbij het verschil pas eind eerste helft uitliep tot 2 doelpunten in het voordeel van Tjoba. Na rust bleef Tjoba 2 scoren terwijl het bij Avanti een tijdje stil viel. Hierdoor was de marge bijna de gehele tweede helft 4 doelpunten en kwam de overwinning niet meer in het geding. Dit gaf coach Andre Goossens de mogelijkheid om wat reserves in te laten vallen, ook omdat er nog wat kwakkelende spelers waren. Dit resulteerde in een aantal mooie combinaties en doelpunten. Bovendien was het thuisdebuut van Renske een ander hoogtepuntje. Al met al wederom een knappe overwinning waarmee Tjoba 2 nog voorop in de strijd gaat om het kampioenschap.

Verwacht wordt dat deze beslissing 28 maart gaat vallen in de uitwedstrijd tegen Tilburg 2. Dit zorgt voor een spannend slot van de competitie waarbij het zaak is om ook a.s. zaterdag te winnen van Dubbelzes. De week erop volgt derby-dag met onder andere de wedstrijd Tjoba 2- Ondo 2. Een leuke thuiswedstrijd om het zaalseizoen mee af te sluiten!

Eindstand Tjoba 2 – Avanti 4: 26-20