Wedstrijdverslagen Tjoba 1&2 – 8 februari 2020

Tjoba 1 – Velocitas 1

Wat vooraf een spannende wedstrijd beloofde te worden, eindigde in een ruime en verdiende overwinning voor Tjoba. De gasten uit Leiderdorp konden een tijdje mee, maar de wedstrijd was al snel gespeeld. Na een gelijkopgaande beginfase was de tussenstand 4-4. Hierna had Velocitas moeite met scoren, en ging het Tjoba voor de wind, wat resulteerde in een gat van 6 doelpunten. Met een ruststand van 15-9 ging Tjoba dan ook met een goed gevoel de rust in, maar wist wel niet te moeten verslappen. Velocitas is immers een ploeg die gedurende de hele competitie al bovenaan meedoet en een gaatje van 6 was nog niet genoeg om de wedstrijd te winnen. Doordat de doelpunten bleven vallen, kwam de voorsprong nooit echt meer in gevaar en wist iedereen het ruim voor tijd al zeker; deze wedstrijd zou gewonnen worden. Voor de ogen van het thuispubliek was het dan ook extra leuk om nog een paar mooie aanvallen en doelpunten te laten zien, en hiermee ook zelfvertrouwen op te doen richting de volgende speelronden. Na deze knappe overwinning op titelkandidaat Velocitas klimt Tjoba een plekje in de ranglijst. Dit betekent dat we op dit moment 4e staan en mogen we misschien zelfs voorzichtig omhoog kijken. Daarvoor moet er wel gewonnen blijven worden en dit kan 29 februari weer. Tjoba reist dan af naar Amsterdam voor, wederom een lastige, wedstrijd tegen Swift.

Eindstand Tjoba 1 – Velocitas 1: 28-19

Tjoba 2 – Ijsselvogels 3

Waarbij er vorig week nog een teleurstellend resultaat geboekt werd, behaalde Tjoba 2 afgelopen zaterdag een knappe zege op Ijsselvogels. Ijsselvogels stond op dat moment nog 3e en daarmee was deze wedstrijd een belangrijke in de strijd om de titel. Ook deze wedstrijd ging in de beginfase gelijk op, en ook dit keer liep Tjoba weer uit naar een gat. Met een ruststand van 14-8 kon coach Andre Goossens tevreden zijn, het was echter nog niet genoeg voor de overwinning. En dat bleek, want Ijsselvogels had nog een offensief in de benen en verkleinde het gat tot 3 punten. Een spannende slotfase brak aan waarbij de voorsprong gelukkig nooit écht meer in gevaar is gekomen; van 17-14 bracht invaller Patrick de stand op 21-17 waarna de wedstrijd tactisch uitgespeeld kon worden. Dit hebben ze dan ook gedaan waardoor de punten wederom in het Omnium achterbleven. Een keurige zege voor Tjoba 2, dat zich volledig richt op de eerste plaats. Hiervoor zal er, 29 februari, tegen Swift 2 ook gewonnen moeten worden. Taak aan de spelers om dan weer een mooie pot op de mat te leggen en zo de eerste plaats vast te houden.