Wedstrijdverslagen Tjoba 1&2 – 1 februari 2020

KIOS 1 – Tjoba 1

Na vorige week met lege handen het Omnium verlaten te hebben, was het voor Tjoba 1 zaak om deze verre uitwedstrijd te bekronen met twee punten. Net als in de thuiswedstrijd werd het spannend, maar trok Tjoba wederom aan het langste eind. Na een sterke eerste helft waarbij de marge bijna constant 4 doelpunten was, kakte het hierna een beetje in. KIOS begon te scoren en tankte vertrouwen, met ondersteuning van het thuispubliek. Vooral de tweede helft waren de doelpunten aan Tjoba’s kant schaars waardoor de voorsprong al snel verdwenen was. Het beloofde een spannende slotfase te worden, de tussenstand was op een gegeven moment zelfs 3 punten in het voordeel van KIOS. Er werd gescoord op de juiste momenten wat resulteerde in een 21-21 tussenstand, met een resterende speeltijd van nog maar 1 minuut. Zou deze wedstrijd dan net als tegen Ondo in een gelijkspel eindigen? Waar hij er tegen Ondo ook in kwam om de ban te doen breken, en waar dit toen helaas mislukte, knalde Werner 10 seconden voor tijd de 21-22 binnen. Er restte echter nog 1 aanval voor KIOS met 2 grote kansen die gelukkig onbenut bleven. Hierdoor gingen er weer eens twee punten mee richting ‘s-Heer-Hendrikskinderen. Aanstaande zaterdag staat om 17:30 de thuiswedstrijd tegen Velocitas op het progamma. Waar Tjoba 1 de uitwedstrijd in Leiderdorp verraste door deze wedstrijd te winnen, hopen we natuurlijk dat Velocitas opnieuw verslagen kan worden.

Eindstand KIOS 1 – Tjoba 1: 21-22

KIOS 2 – Tjoba 2

Na vorige week Tilburg nog zo knap verslagen te hebben, is de uitslag van deze uitwedstrijd dan ook redelijk verrassend. Er werd namelijk vrij teleurstellend verloren in Nieuw-Vennep. Het ontbrak de ploeg aan beleving en wilskracht om deze wedstrijd te winnen, wat resulteerde in een gezapige pot korfbal. De scheidsrechter zag door de bomen soms (letterlijk) het bos niet meer waardoor er vrij veel afgefloten werd en Tjoba had moeite om hierdoor heen te korfballen. Een echte off-day dus. Op onderling resultaat pronkt Tjoba 2 nog steeds boven aan in de poule, waardoor het kampioenschap nog volledig in eigen handen ligt. Hiervoor moet er aanstaande zaterdag wel weer gewoon gewonnen natuurlijk. Er wacht dan de thuiswedstrijd tegen Ijsselvogels. Afgaand op de verhoudingen in de poule zal dit geen makkie worden vertrouwen we erop dat ze deze wedstrijd moeten kunnen winnen!

Eindstand KIOS 2 – Tjoba 2: 17-10