Wedstrijdverslagen Tjoba 1&2 – 25 januari 2020

Tjoba 1 – Tilburg 1

Na vorige week een punt gewonnen te hebben in Middelburg, was Tjoba 1 ook afgelopen zaterdag vastberaden om punten te behalen. Wederom stond er een moeilijke pot op het programma in de 1e klasse F. Tilburg 1 was te gast in het Omnium en met een onderling verschil van 1 punt beloofde het een zenuwslopende middag te worden. Helaas is dit van Tjoba’s kant niet helemaal gelukt. Na een sterke, gelijkopgaande opening was de stand halverwege de eerst helft 8-8. Hierna kreeg Tilburg het op de heupen waardoor het voor nog voor rust uitliep naar een gat van zes doelpunten. De ruststand was daarmee 13-19. Een gelijkopgaande wedstrijd was het spelbeeld van de tweede helft. Tjoba maakte zich op voor een offensief en liep op strijdkracht in tot 17-21. Zaten er dan toch nog twee punten in? Tilburg antwoordde hierop met een ‘run’ waardoor er, met nog zo’n vier minuten te spelen, nog een gat van 5 doelpunten en hiermee was de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld. Ondanks deze mindere wedstrijd waren coaches Marcel en Han relatief tevreden; ook op een ‘slechte’ dag maakt Tjoba 29 doelpunten. Dit biedt perspectief richting de rest van de competitie en zeker richting aanstaande zaterdag. Er wacht dan een uitwedstrijd tegen KIOS. Met het oog op minimaal handhaving in de 1e klasse is het belangrijk om 2 punten mee te nemen uit Nieuw-Vennep.

Eindstand Tjoba 1 – Tilburg 1: 29-33

Tjoba 2 – Tilburg 2

Voor Tjoba 2 afgelopen zaterdag de taak om direct concurrent Tilburg 2 een sneer uit te delen in de race om het kampioenschap. Van te voren was bekend dat het geen makkelijke wedstrijd ging worden, zeker niet met de kennis dat er op het veld nog verloren is van Tilburg 2. In een redelijk gelijkopgaande wedstrijd nam Tjoba 2 al snel het initiatief en dubbelde Tilburg al voor rust; 12-6. Na deze ruime voorsprong schudde Tilburg wakker en trok de verhoudingen weer enigszins recht. De marge werd verkleind tot 15-12 waarna Tjoba weer aanzette en afstevende op een ruime overwinning. De tussenstand was op dat moment namelijk 21-14. Echter was Tilburg 2 nog niet klaargespeeld in Goes en bereidde een slotoffensief voor waardoor het toch nog spannend werd in het Omnium. In een periode waar Tjoba bleef steken op 21 doelpunten, gooide Tilburg er achter elkaar 5 in en verkleinde daarmee de achterstand flink (tussenstand: 21-19). Uiteindelijk was het Werner die 2 minuten voor tijd, met het binnenschieten van de 22-20, die de genadeklap uitdeelde aan Tilburg. Dit resulteerde in een knappe overwinning voor Tjoba 2. Met deze overwinning op zak ligt het kampioenschap nog altijd binnen bereik en zaterdag zal Tjoba er dan ook weer alles aan doen om weer een stap dit kampioenschap, en daarmee promotie, te zetten.

Eindstand Tjoba 2 – Tilburg 2: 22-20