Marcel de Dreu per direct nieuwe hoofdtrainer

Beste leden,

We hebben een nieuwe trainer…….

Afgelopen maanden hebben we als bestuur samen met de Technische Commissie regelmatig bij elkaar gezeten om te kijken naar de toekomst van Tjoba. Hier is met name gekeken naar het inpassen van jeugd in de seniorenteams. Trigger hiervoor is de juniorenlichting die dit seizoen, al dan niet vervroegd, de stap naar de senioren heeft gemaakt.

Daarbij is ook gekeken naar de benodigde trainers om de mix van jongeren samen met de “oudere generatie” optimaal te houden, zodat de ervaren spelers hun kennis en kunde die ze vanuit hun ervaring hebben opgedaan kunnen overbrengen op de jongere generaties.

We zijn van mening dat we binnen de vereniging mensen in huis hebben die dit kunnen. Daarom is besloten om voor komend seizoen geen trainer van buitenaf in te zetten. Voor Remko Dardenne betekende dit dat we na dit seizoen uit elkaar zouden gaan. Remko Dardenne heeft dit meegenomen in zijn besluit om vroegtijdig te stoppen.

Voor komend seizoen hadden we een aantal kandidaten op het oog om als trainer te benaderen. We zochten naar iemand die voor Tjoba op het hoogste niveau (Overgangsklasse) heeft gespeeld, ervaring heeft met het vak van training en coaching, en betrokken is bij de Tjoba als vereniging. Een daarvan is Marcel de Dreu.

Er liepen al gesprekken tussen beide partijen voor komend seizoen. Door het vroegtijdige vertrek van Remko Dardenne is in onderling overleg besloten om Marcel per direct in te laten stappen en een nieuwe stap in zijn korfbalcarrière bij Tjoba te laten zetten.

Marcel is momenteel 36 jaar, heeft 16 jaar in de selectie van Tjoba gespeeld, heeft daarbij met Tjoba 2 een kampioenschap en promotie naar de overgangsklasse behaald en later dit met Tjoba 1 nog eens herhaald. Verder is hij 4 jaar lang geselecteerd in de landelijke selectie vanuit district Zuid-West.

Als trainer heeft hij over een periode van 17 jaar diverse jeugdploegen onder zijn hoede gehad. Daarnaast komt Marcel uit een Tjoba-familie en heeft hij in diverse commissies gezeten. Hij weet dus hoe onze vereniging in elkaar steekt. Voor ons een ideale mix om de samenwerking met veel vertrouwen tegemoet te zien.

Andre Goossens zal ook komend seizoen Tjoba 2 trainen en coachen. Marcel en Andre zullen ondersteund blijven worden door Han Verbeke.

Namens bestuur en TC wensen we Marcel en de overige selectieleden veel plezier en succes toe in het restant van de competitie en uiteraard voor ook voor komend seizoen.

Peter Joosse

Voorzitter Kv. Tjoba