Tjoba-selectie on tour 2 feb. ’19

Tjoba-selectie on tour 02 februari 2019; over de strafworpendiscussie en een belangrijke winst voor Tjoba 2.

Afgelopen zaterdag 2 februari reisde de Tjoba-selectie af naar de korfballers van Vriendenschaar in Hardinxveld-Giessendam. Met chauffeur Tripel Werner vertrok Tjoba 2 naar de tegenstander. Echter had Tripel een iets wat zwakke voorbereiding, doordat hij niet beschikte over het juiste krachtvoer voor de wedstrijd. Hier was uiteindelijk gelukkig weinig van te zien. In het busje werd door de heren nog volop nagepraat over de bierproefavond. Bas had ergens anders bier geproefd die avond en deed nog een dutje. Hij miste daardoor hèt onderwerp van de reis: de strafworpendiscussie. Is het geen pietendiscussie, nee dan is het wel een strafworpendiscussie. Wie gaat de strafworpen nemen in het vak van aanvoerder JK? Nouja, laten we het maar niet meer over strafworpen hebben…..

Na een uurtje rijden kwam Tjoba 2 aan bij sporthal de Wielewaal. Het was voor beide ploegen een belangrijke pot, want bij winst stegen we een plekje op de ranglijst en was Tjoba 2 uit de gevarenzone. Aan de bak dus!

De wedstrijd begint en Janse & Janse gingen fantastisch van start. Direct stond er een stempel op de wedstrijd en ging Tjoba aan de leiding met 1-4. Deze voorsprong werd door de dominante rebound van Martijn aka Johan gelijk goed vastgehouden tot 3-8. Daarna brak er een periode aan waar steeds over en weer werd gescoord door beide ploegen. Dit resulteerde in een stand van 8-12. Hiermee gingen we dan ook de rust in. Met wat wijze woorden van coach Dré startte de ploeg aan de tweede helft.

Tjoba was gelijk ook leidend in tweede helft en vergrootte de voorsprong tot 10-16. Toch deed Vriendenschaar nog wat terug en verkleinde de achterstand tot 13-16. Gelukkig was Tjoba goed op schot en liet de ploeg uit Hardinxveld daarna dan ook gemakkelijk achter zich. De wedstrijd eindigde in een welverdiende winst met 18-24. Tjoba 2 schuift een plekje op in de ranglijst en heeft de gevarenzone verlaten.

Tjoba 1 mocht aantreden tegen Vriendenschaar 1, de koploper in de poule. Voor iedereen was het duidelijk dat dit een lastige wedstrijd ging worden. Zeker ook zonder coach Remko die een weekje in Montreal vertoefd. Daar hadden we dan ook een keurige vervanger voor geregeld, onze Gerben nam Tjoba 1 onder zijn hoede.

De wedstrijd begon, de ploegen hadden beide veel energie en gaven elkaar geen centimeter. Echter hield Vriendschaar dit langer vol dan Tjoba en nam de voorsprong tot 11-5. Tjoba liet niet over zich heen lopen en zorgde ervoor dat het gat niet groter werd. Ruststand in de Wielewaal: 16-10.

In de tweede helft bleef Vriendenschaar zuiver schieten en breidde zo het gat nog verder uit. De wedstrijd eindigde helaas toch zoals de stand op de ranglijst voorspelde met een verlies van 35-21.

Onder het genot van een biertje en de gloednieuwe hit ‘damelo papi’ van DJ Shaqi keerde de selectie terug naar shhk.

Volgende week treft de selectie Merwede. Voor beiden ploegen een middenmoter dus zeker kans om punten te pakken!